Veelgestelde vragen

Voorraden en levertijden

1. Is de poster van mijn keuze op voorraad?
Onder ieder artikel dat op onze website wordt aangeboden staat de actuele voorraad. Als een artikel niet op voorraad is, kunnen we het bij de leverancier bestellen.
2. Wat is de levertijd van een artikel?
Als een artikel voorradig is en op werkdagen vóór 16.00 uur wordt besteld kun je het de volgende werkdag in huis verwachten. Indien een artikel niet voorradig is bedraagt de levertijd +/- 2 weken na bestelling. Wanneer je meerdere artikelen in een keer bestelt wordt de levertijd van jouw hele bestelling gelijk aan die van het artikel met de langste levertijd. Bij bestellingen van groter volume is het mogelijk om een deellevering aan te vragen. Je kunt hiervoor een mailtje sturen naar klantenservice@posters.nl.

Verzending en betaling

1. Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten bedragen: € 5,95 (incl.BTW) per bestelling, ongeacht het aantal bestelde artikelen. Verzending is gratis bij besteding vanaf €25.
2. Hoe wordt een bestelling verstuurd en kan ik deze volgen?
Onze bestellingen worden verstuurd in stevige kartonnen dozen. Wij werken nauw samen met onze vervoerder PostNL. Op het moment dat je bestelling verzendklaar staat ontvang je een email van GLS. Deze email is voorzien van traceergegevens (track & trace). Klik op de link om je bestelling te volgen. Wanneer je inlogt op je account dan zie je dat je bestelling op “verzonden” staat.

Wordt een pakket bij je aangeboden terwijl je niet thuis bent, dan zal de GLS-bezorger het pakket indien mogelijk afleveren bij de buren. Zijn de buren ook niet aanwezig, dan zal de bezorger een 'Niet Thuis Bericht' achterlaten in de brievenbus. Via de website van GLS kan je met het ontvangen 'Niet Thuis Bericht' bepalen wanneer het pakket opnieuw bij je aangeboden moet worden.
3. Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
Je kunt je bestelling op verschillende manieren afrekenen. Op dit moment bieden wij de volgende betaalmethodes aan: iDEAL, Credit Card (Visa, Mastercard, American Express), Paypal, Klarna. Klarna is niet mogelijk voor zakelijke klanten.

Wanneer het niet lukt je bestelling af te rekenen, verzoeken we je contact op te nemen met onze klantenservice. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 16.00 uur. Je kunt ons ook mailen op klantenservice@posters.nl. We streven ernaar je binnen 48 uur te antwoorden.
4. BTW
Alle prijzen die worden vermeld op posters.nl zijn inclusief BTW.

Bestellen

1. Hoe verloopt de bestelprocedure
Je kiest het gewenste artikel en klikt op de button 'bestellen' onder dit artikel. Het artikel wordt dan in de winkelwagen gelegd. Op dezelfde manier kun je meerdere producten toevoegen. Als je bestelling compleet is, klik dan op 'afrekenen'.

Stap 1: Aanmelden
Als nieuwe klant verzoeken we je eenmalig te registreren. Bestaande klanten kunnen inloggen met hun geregistreerde e-mailadres en wachtwoord.

Stap 2: Je gegevens & verzendwijze
We hebben je naam en adresgegevens nodig om je bestelling te kunnen verzenden.

Stap 3: Betalingsgegevens
Kies je gewenste betaalmethode.

Stap 4: Controleer je bestelling
Je ziet een compleet overzicht van de door jou geselecteerde producten. Deze kun je nog eens rustig controleren en eventueel aanpassen. Als je vervolgens op de button 'order plaatsen' klikt, wordt je bestelling in ons systeem opgenomen en wordt je doorverwezen naar de betaalpagina.

Bevestiging
Nadat de betaling is voltooid krijg je een bevestigingsmail. Mocht je deze niet ontvangen, neem dan even contact op met de klantenservice.

Klachten en retouren

1. Wat moet ik doen bij een klacht?
Je kunt een e-mail sturen naar onze klantenservice. Omschrijf duidelijk de klacht en vermeld hierbij het ordernummer, je naam en adres. Je kunt de mail sturen naar klantenservice@posters.nl. Je krijgt binnen 2 werkdagen een antwoord over de afhandeling van je klacht. Als je klacht niet naar tevredenheid is opgelost, kun je naar De Geschillencommissie stappen. Lees hier meer over een klacht indienen bij De Geschillencommissie.

Niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen via http://www.sgc.nl.

Tevens kan je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform, dit Europees ODR Platfrom is te bereiken via http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
2. Hoe retourneer ik een artikel?
je kunt de bestelling tot en met 14 dagen na ontvangst nog annuleren en de koopovereenkomst herroepen. Na herroeping heb je vervolgens nog 14 dagen om de producten terug te sturen naar onderstaand retouradres.

Posters.nl
Afdeling retouren
Dulleweg 17
1721CT Broek op Langedijk

Verpak het artikel in een stevige verpakking om beschadigingen te voorkomen.

We stellen het op prijs als je de reden van retour op de pakbon schrijft. In plaats van de pakbon kun je het modelformulier voor herroeping gebruiken dat je hier kunt downloaden.

Als het artikel door ons onbeschadigd retour ontvangen is, nemen wij binnen 2 werkdagen contact met je op. Terugbetalingen worden, zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping uitgevoerd.

Bij terugbetaling van het product ontvang je de volledige kosten terug. De kosten voor het retour sturen van het product zijn voor eigen rekening.

Je mag de producten beoordelen/gebruiken zoals dat in een winkel ook mogelijk is. Wanneer je de producten op een andere wijze gebruikt dan hiervoor beschreven is en er hierdoor beschadigingen aan het product ontstaan, dan ben je voor deze waardevermindering aansprakelijk.

Je kunt de koop van de producten binnen 14 dagen ontbinden door een mail te sturen naar klantenservice@posters.nl waarin je aangeeft dat je de gekochte producten wil retourneren. Je kunt ook gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping en dit ingevuld naar klantenservice@posters.nl mailen. Je kunt hier het modelformulier downloaden.

Producten die speciaal voor je op maat gemaakt worden zijn uitgesloten van het wettelijk herroepingsrecht. Dit zijn alle producten die je door Posters.nl op maat laat inlijsten. Dit zijn alle lijsten die je bestelt via de "inlijstmodule" waar je zelf de maat en uitvoering kiest van de lijsten, het glas en eventueel een passe-partout. De inlijstmodule wordt geactiveerd via de knop bekijk ingelijst op de productpagina.

Garantie

1. Heb ik garantie op mijn aankoop?
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.